Eco Driving

Τον τελευταίο καιρό (και ειδικά μετά τις πυρκαγιές του καλοκαιριού) έχω πάθει κρίση περιβαλλοντικής συνείδησης. Μεταξύ των άλλων (ανακύκλωση, χρησιμοποίηση λαμπτήρων εξοικονόμησης ενέργειας κλπ) πρόσφατα άρχισα να εφαρμόζω και το λεγόμενο eco driving.

Το eco driving είναι τρόπος οδήγησης που εξασφαλίζει τη μέγιστη ασφάλεια σε συνδυασμό με τη χαμηλότερη κατανάλωση (έχεις δει που έχει φτάσει η βενζίνη;) και τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Ο χρυσός δωδεκάλογος του eco driving έχει ως εξής:

1. Αλλάξτε σχέση μετάδοσης (ταχύτητα) στις 2000 με 2500 στροφές.

2. Οδηγείτε με σταθερή ταχύτητα, χρησιμοποιώντας τη μεγαλύτερη δυνατή σχέση μετάδοσης. Απoφύγετε τα άσκοπα φρεναρίσματα ή αλλαγές ταχυτήτων.

3. Προβλέψτε τις συνθήκες κυκλοφορίας. Όταν οδηγείτε, παρατηρείτε όσο πιο μακριά μπροστά μπορείτε ώστε να είστε σε θέση να προβλέπετε τις συνθήκες κυκλοφορίας γύρω σας και να ενεργείτε κατάλληλα και έγκαιρα

4. Επιβραδύνετε ομαλά.

5. Σβήστε τον κινητήρα σε σύντομες στάσεις (περισσότερο από 1 λεπτό).

6.Ελέγχετε την πίεση των ελαστικών τουλάχιστον μια φορά τον μήνα. Η σωστή πίεση ελαστικών βελτιώνει την οικονομία καυσίμου και την οδική ασφάλεια. Πίεση μικρότερη κατά 25% σημαίνει περίπου 2% περισσότερο καύσιμο.

7. Κάνετε σωστή και τακτική συντήρηση του οχήματος και ιδιαιτέρως των ελαστικών.

8. Aποφύγετε την μεταφορά περιττών φορτίων και χρήση σχαρών οροφής. Κάθε πρόσθετο εξάρτημα που τοποθετείτε στο όχημα (αεροτομές, σχάρες, μπαγκαζιέρες οροφής, πρόσθετες μεγάλες κεραίες κλπ.) προκαλεί αύξηση της αεροδυναμικής αντίστασης και συνεπώς αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου.

9. Αποφύγετε τα άσκοπα ανοίγματα των παραθύρων και την τοποθέτηση αεροτομών.

10. Κάνετε συνετή χρήση του κλιματισμού. Ο κλιματισμός να χρησιμοποιείται μόνο όταν είναι απαραίτητο και να μην ρυθμίζεται κάτω από τους 23 βαθμούς Κελσίου.

11. Στις ανηφόρες να κινείστε με τη μέγιστη δυνατή σχέση μετάδοσης και χρησιμοποιήστε σχεδόν όλο το γκάζι, στις κατηφόρες εκμεταλλευτείτε την ταχύτητα που αποκτά το όχημα χωρίς να χρησιμοποιείτε το γκάζι.

12. Οδήγηση σε στροφές: Επιβραδύνεται ομαλά πριν από τη στροφή, εάν είναι δυνατόν χωρίς τη χρήση φρένου. Η επιτάχυνση και το βίαιο φρενάρισμα πριν από κάθε στροφή εκτός από την αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου είναι και επικίνδυνη.


8 responses to “Eco Driving

  • hourglass

    Μάλλον πρέπει να αλλάξω πολλά στον τρόπο που οδηγώ… :-S

  • x-oyranoy

    Ασε μας αγαπη μου, εχεις δει εμενα πως παω?
    Θες να σου σκαναρω τις κλησεις που εχω?

    Ακου εκει αεροδυναμικη… Το υπερηχητικο τζετ του ΟΥΡΑΝΟΥ! με τερμα Καλομοιρα, 2 sub 2 κορνες 4 mid range και 2 ομοαξονικα οβαλ. Ευχαριστω

  • Giannis PPM

    Ας πάρω εγώ δίπλωμα και αυτοκίνητο και θα γίνω ο πιο οικολόγος οδηγός! 🙂

  • gay super hero

    Το πιο οικολογικό από όλα πάντως είναι να παίρνει κανείς το λεωφορείο και το μετρό.

  • g for george

    Impressed σε συγχαίρω για το θέμα.

    Μήπως να αρχίζουμε σιγά – σιγά να αναρτούμε κι εμείς τέτοια κείμενα; πόσω μάλλον δηλαδή να αποκτούμε κοινή οικολογική συνείδηση.

  • phoinix

    οπότε εγώ που δεν έχω καν αμάξι είμαι σουπερ οικολογικός!! λολ

    έμαθα πρόσφατα οτι στη θεσσαλονίκη ανακυκλώνεται μόνο το 10% όσων συλλέγονται γιατί δεν έχουν τα μέσα να τα επεξεργαστούν όλα με αποτέλεσμα να καταλήγουν στις χωματερές..

  • impressedguy

    Τι τέλειο, αναγνώστες με οικολογική συνείδηση!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: