Presque Rien / Come Undone

comeundone.jpg

Είχα διαβάσει για την συγκεκριμένη ταινία εντελώς τυχαία σε εφημερίδα το 2000, όταν αυτή παίχτηκε για μία εβδομάδα σε σινεμά στην Αθήνα , για να την ανακαλύψω ξανά μετά από ένα χρόνο και εντελώς τυχαία σε DVD στο βιντεοκλαμπ της περιοχής μου. Πρόκειται για γαλλική παραγωγή του 2000, σε σκηνοθεσία του Sebastien Lifshitz.

comund2.jpg

Με φόντο ένα παραθαλάσσιο γαλλικό χωριό, ηλιόλουστο και καλοκαιρινό, ο Mathieu (Jérémie Elkaïm) 18 χρονών, μια ευαίσθητη και εύθραυστη προσωπικότητα, γνωρίζει στις διακοπές του τον Cedric (Stéphane Rideau), μερικά χρόνια μεγαλύτερο, πιο έμπειρο και πιο βγαλμένο στη ζωή. Η σχέση τους θα εξελιχθεί σιγά σιγά σε ερωτική, με τον Mathieu να συνειδητοποιεί για πρώτη φορά τη σεξουαλική του ταυτότητα και να ζει τον απόλυτο έρωτα. Τα πράγματα θα αρχίσουν να δυσκολεύουν όταν η αδερφή του συνειδητοποιήσει το είδος της σχέσης του αλλά και όταν ο Cedric αρχίσει σιγά σιγά να ξεδιπλώνει τον πραγματικό του ευατό που δεν είναι ο άγγελος που έδειξε στην αρχή, κάτι που θα οδηγήσει το Mathieu στη κατάρρευση… 18 μήνες μετά ο Mathieu θα γυρίσει και πάλι στο μέρος που τον γνώρισε, χειμώνα πια και σε ένα πιό σκοτεινό και μελαγχολικό περιβάλλον θα προσπαθήσει να μαζέψει τα κομμάτια του.

comundon.jpg

Η ταινία παρουσιάζει πολύ χαρακτηριστικά τη συναισθηματική καταιγίδα που βιώνει ο πρωταγωνιστής και την αντίθεση των χαρακτήρων του Mathieu και του Cedric, τοποθετεί σε ρεαλιστικό επίπεδο πως μία τέτοια σχέση λειτουργεί μέσα σε ένα κλειστό περιβάλλον και περνά στο θεατή τον πόνο της απόρριψης, της απώλειας και της προδοσίας. Το σφιχτοδεμένο σενάριο και η υποδειγματική σκηνοθεσία ενισχύονται ακόμα περισσότερο από τη φωτογραφία που μεταβάλλεται στη ταινία ανάλογα με τη συναισθηματική κατάσταση του πρωταγωνιστή και την κατάσταση της σχέσης του, ενώ στο soundtrack ο Perry Blake συνθέτει εκπληκτικά κομμάτια που θα στοιχειώνουν το μυαλό – ειδικά το τραγούδι των τίτλων τελους «This Time It’s Goodbye» θα φέρει δάκρυα στα μάτια πολλών.


30 responses to “Presque Rien / Come Undone

  • anonymous

    i erotiki skini stin paralia, ola ta leyta
    eidika sto 2o miso tis
    🙂

  • gay super hero

    ‘Ετσι πως την περιγράφεις με κάνεις να θέλω να την ξαναδώ, αν και θυμάμαι ότι με είχε αφήσει ψιλο-αδιάφορο πριν λίγα χρόνια που την είδα στην ‘Οπερα. Ανώνυμε σε μισώ , αυτό που θα έλαγα τώρα είναι ότι αυτό που μου έμεινε ήταν η σκηνή που το κάνανε στην άμμο 🙂

  • Neverlandean

    Δεν την έχω δει! Μην είναι καμιά σάχλα σαν το Brokeback!

  • gay super hero

    never άμα ξαναπείς σάχλα το Brokeback, θα σε βάλω να το δεις πέντε φορές συνεχόμενες με το ζόρι!

  • impressedguy

    @anonymous: Πράγματι η σκηνή στην άμμο ήταν όλα τα λεφτά. Σκέφτηκα να το αναφέρω αλλά είπα να κρατήσω ένα επίπεδο 🙂
    @gay super hero: Σίγουρα δεν είναι αδιάφορη ταινία, αντιθέτως πιστεύω ότι ξεφεύγει κατά πολύ από το σύνηθες χαζορομάντζο ή το υπερβολικό δήθεν σινεφίλ, με είχε συγκινήσει απίστευτα πολύ
    @Neverlandean: Όχι, είναι λιγότερο Hollywood, και οι πρωταγωνιστές είναι μωρά σε σχέση με αυτούς του Brokeback

  • Cookie Basher

    Θα διαφωνήσω για το «σφιχτοδεμένο σενάριο», imho ήταν πιο μελάτο κι από αυγό που έβρασε για ούτε 5′!
    Πολύ κακό για το τίποτα… :/
    Πάντως, ήταν από τις πρώτες γκέι ταινίες που είδα (το 2002, σε βιντεοκασέτα!) και την ανακάλυψα λόγω της -τότε- θρησκευτικής μου λατρείας για τον Perry Blake. Οπότε, όσο να’ναι, οι συνειρμοί μου είναι ευχάριστοι (τί έγραψα πάλι!!)

  • g 4 george

    Ρε impressed, σόρρυ. Μη με μισήσεις αλλά δεν μου άρεσε καθόλου η ταινία τότε που την είχα δει… την είχα βρει παντελώς αδιάφορη και μη με περάσεις για κανένα αναίσθητο ρεμάλι…

    Έπος φαντάζει το Brokeback μπροστά της…

    ΥΓ
    (άλλο θέμα η μουσική της)

  • g 4 george

    Μήπως ήμουν λίγο δραματικός στο παραπάνω κόμμεντ;;;

  • Dynx

    Τον Stephane Ridaeu τον είχα πρωτοδεί στο Les Roseaux sauvages («Άγρια Βλαστάρια») του Techine, που μάλιστα όταν κυκλοφόρησε, το 1994, πήρε και το Σεζάρ Καλύτερης Ταινίας. Σε αυτή τη ταινία υποδύεται ένα νεαρό γόη που ερωτεύονται ταυτόχρονα δυο καλοί φίλοι (ένα αγόρι και ένα κορίτσι). Είναι πολύ νοσταλγική ταινία με πολιτικές προεκτάσεις και ρεαλιστικά σκηνοθετημένη, από τον Techine. Είναι ένα μικρό αριστούργημα και είχε πάρει και διθυραμβικές κριτικές από το Cahier du Cinema. O Rideau είναι έξοχος, μάλιστα σύμφωνα με το imdb.com πήρε και Cesar πιο υποσχόμενου άνδρα ηθοποιού (Meilleur espoir masculin).

    Περισσότερες πληροφορίες εδώ:
    http://www.imdb.com/title/tt0111019/

    Neverlandean:
    To Brokeback Mountain είναι σάχλα για σένα, αυτή είναι η άποψη σου, απλά σε πληροφορώ ότι είναι λανθασμένη. Υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια στην τέχνη (κυρίως στον κινηματογράφο) για το αν κάτι είναι καλό ή όχι. Και σε αυτή την περίπτωση το Brokeback Mountain είναι καλό (μιλάει η πλειοψηφία των κριτικών και το 1ο βραβείο στο Φεστιβάλ Βενετίας που είναι το πιο σοβαρό φεστιβάλ στις μέρες μας). Δεν είναι και η καλύτερη ταινία όλων των εποχών, αλλά όχι και σάχλα — παραμένει μια εξαιρετική ταινία. Βέβαια άποψη σου είναι, απλά εγώ δεν θα ήθελα να εκφράζομαι αν ήμουν λανθασμένος.

  • impressedguy

    @Cookie Basher: Ο Perry Blake είναι Θεός! Τώρα όσον αφορά το σενάριο, οκ, γούστα είναι αυτά! Μπορεί ως ιστορία να είναι γενικά απλή αλλά περνά πολύ τα συναισθήματα
    @g 4 george: Η συγκεκριμένη μου άρεσε σαφέστατα περισσότερο από το Brokeback, που ήταν αρκετά Hollywood. Άσε που είχα πλαντάξει στο κλάμα!
    @Dynx: Ευχαριστώ για το σχόλιο, δεν έχω δει το «Άγρια Βλαστάρια», έχεις ιδέα αν υπάρχει στα βιντεοκλαμπ; Ακούγεται πολύ ενδιαφέρον. Όσον αφορά το Brokeback μου άρεσε όταν το είδα, απλά θεωρώ ότι ήταν «εύκολη» ταινία με μεγάλο ατού το σενάριο και όχι τόσο τη σκηνοθεσία, το μοντάζ ή τη σκηνοθεσία.

  • Neverlandean

    Λάθος ή σωστή άποψη, αυτή είναι. Δε μου άρεσε, βαρέθηκα. Δεν προσπάθησα να την επιβάλλω σε κανένα. Αυτό το κάνω μόνο με τη μουσική. LOL

  • Neverlandean

    Dynx:
    Λάθος ή σωστή άποψη, αυτή είναι. Δεν προσπάθησα να την επιβάλλω σε κανένα. Δε μου άρεσε η ταινία, βαρέθηκα. Και τα βραβεία δεν την κάνουν περισσότερο ενδιαφέρουσα για μένα. Συγγνώμη αν σε θίγω, αν και δε βλέπω το λόγο.

  • Neverlandean

    (Η κάτω έκδοση είναι η βελτιωμένη, αυτή να ληφθεί υπ’ όψη παρακαλώ.)
    😀

    (ΟΜG, αλήθεια με τη μουσική το κάνω καμιά φορά)

  • Good As You

    Η ερωτική σκηνη στην αμμο ηταν η πρωτη φορα , στο 2002, 2003, ουτε θυμαμαι, που είδα αντρες να το κανουνε.. Μου αρεσε τοοοοοσο μα τοσο που το καθιέρωσα και εγώ στο ρίαλ λάιφ..

  • impressedguy

    @Neverlandean: Φαντάζομαι χαρά που θα έκανες όταν ΔΕΝ πήρε το όσκαρ καλύτερης ταινίας (παρεπιπτόντως το Crash ήταν σαφώς καλύτερο)
    @Good As You: Ώστε η ταινία φταίει! Έχει δίκιο επομένως η κυρία Λουκά που φωνάζει για αυτές τις ταινίες όταν βγαίνουν στο κινηματογράφο.

    Παρεπιπτόντως υπόσχομαι σύντομα να ανεβάσω screenshots από τη συγκεκριμένη σκηνή. Έρχεται και το Σου-Κου εξάλλου 😉

  • Dynx

    Neverlandean:
    Δεν με θίγεις, don’t worry. Εγώ μεγάλο ατού βρήκα την κάπως άψυχη σκηνοθεσία που δεν δραματοποιούσε το σενάριο. Για μένα το σενάριο *ήταν* το αδύναμο σημείο. Είναι δύσκολο να διασκευάσεις μία ιστορία των 20 σελίδων σε ταινία μεγάλου μήκους.

    Impressed_guy:
    Η ταινία θυμάμαι είχε κυκλοφορήσει σε video clubs την εποχή του video. Σε DVD το έχω δει σε video club στην Αγγλία, αλλά αμφιβάλλω αν υπάρχει εδώ.

  • impressedguy

    Επομένως μάλλον θα δυσκολευτώ να τη βρω, anyway thanks, παρεπιπτόντως ωραίο το blog σου, θα σε κανω add στο blogroll μου 🙂

  • Cookie Basher

    Αν ενδιαφέρεσαι για divX, μπορώ ενδεχομένως να βοηθήσω 🙂

  • Neverlandean

    Όταν δόθηκαν τα όσκαρ δεν είχα δει καμία από τις 2. Μετά τις είδα. Πρώτα το Crash και έπαθα σοκ, μπήκε κατευθείαν στα αγαπημένα μου και μετά το Brokeback για το οποίο είχα διαβάσει ΤΟΣΑ ΠΟΛΛΑ κολακευτικά σχόλια, ότι είναι πολύ ανθρώπινο, ότι θα κλαις με μαύρο δάκρυ και δε σας κρύβω ότι ανυπομονούσα. Τελικά όμως δεν μου άρεσε πολύ. Δλδ κι εγώ να ήμουν στην επιτροπή των Όσκαρ, το Crash θα ψήφιζα εκτός κι αν κάναμε μυστική συμφωνία στο κίνημα λολ.
    Αντίθετα συγκινήθηκα πάρα πολύ με το Transamerica. Δε θα με χαλούσε να έπαιρνε το όσκαρ. (Καλά η Felicity απλά ΕΠΡΕΠΕ να το πάρει αλλά ας μην επεκταθούμε)

    Μα τι ευγενέστατο παιδί που είσαι ρε Cookie. 🙂

  • impressedguy

    @Cookie Basher: Thanks!
    @Neverlandean: Στο Brokeback έκλαιγα εννοείται – βέβαια είχα διαβάσει και το βιβλίο (20 σελίδες ήταν η συγκεκριμένη ιστορία) και το είχα κλάψει και εκεί δεόντως! Προτιμώ και εγώ Crash, όμως. Δυστυχώς δεν έχω δει το Transamerica, οπότε δεν έχω γνώμη. Έχω δει το Breakfast On Pluto πάντως και ήταν μέτριο.

  • gay super hero

    Αν έδιναν το όσκαρ στο Match Point του Γούντι Άλεν (που δεν ήταν καν υποψήφιο) θα το καταλάβαινα, το Crash που έδειχνε ένα τσούρμο αντιπαθητικούς τύπους να μπλέκουν σε μια σειρά από απίθανες καρα-συμπτωσάρες για να βγει μέσα από τον κυνισμό το τελείως αμερικάνικο ηθικό δίδαγμα το βρήκα απλώς απαράδεκτο. Το Βrokeback είναι απλώς αριστούργημα, σκηνοθεσία, σενάριο, φωτογραφία, ερμηνείες, όλα. Μόνο η μουσική δεν μου πολυ-άρεσε αλλα οκ.

  • impressedguy

    Στη μουσική πάντως Όσκαρ πήρε!

  • Cookie Basher

    Για το Crash θα συμφωνήσω με τον από πάνω μου (κι έλεγα να μην αναφερθώ). Μου είχε φανεί στημένη, δήθεν, επιτηδευμένη, ηθικοπλαστική, overhyped.

    Το BM, με συγκίνησε, αλλά με κούρασε σε σημεία, arono

  • impressedguy

    Τελικά ποιά είναι η καλύτερη gay ταινία;

  • Dynx

    @Neverlandean:
    Καλά απίστευτο! Εμείς αν συναντιόμασταν ποτέ στην πραγματική ζωή, θα ήμασταν ο χειρότερος συνδυασμός! Που να ‘μασταν και ζευγάρι! Το λέω επειδή το Crash (αυτό που πήρε το Oscar καλύτερης ταινίας και όχι το διαστροφικό αριστούργημα του Cronnenberg του 1994) είναι από τις χειρότερες ταινίες που έχω δει ποτέ (μαζί με το «Τελευταία Έξοδος» και το Jurassic Park).

    Anyway…

  • Giannis PPM

    Gnwmi mou einai oti to «Presque rien» einai psiloadiaforo.
    To «Brokeback Mountain» mou fanike apla kalo kai sxetika klise se merika simeia tou ws pros to klasiko thema «apagoreumenos erwtas». Yperektimimeno.
    To «Crash» to eixa vrei poly kalo, pantws!
    Lithovoleiste! 🙂

  • impressedguy

    @Giannis PPM: Όχι και λιθοβολισμος!

  • Κώστας

    Το presque rien μου έχει μείνει ως η πρώτη γκέι ταινία που βλέπει ο κάθε γκέι!

    Την εποχή που την είδα όλοι οι φίλοι και γνωστοί μου είχαν μυηθεί από αυτήν στο είδος (εμού συμπεριλαμβανομένου).

    Πάντως δεν μπορώ να πω ότι μου έμεινε κάτι από την ταινία. Μου φάνηκε κάπως ανούσια στο τέλος, ίσως γιατί δεν κατάλαβα τι ακριβώς ήθελε να πει…

    υγ: ως ποιοτικός blogger που είμαι (?) θα αφήσω ασχολίαστες τις σκηνές ερωτικού περιεχομένου 😛

  • impressedguy

    Πράγματι ποιότητα και sex δε συμβιβάζονται!

  • kostis

    Αν γίνεται, ας γράψει κάποιος τον ελληνικό τίτλο του Come Undone. Επειδή δεν μπαίνω εδώ, αν έχει την καλοσύνη ας με ενημερώσει στο mylife.dreams@yahoo.gr

Σχολιάστε

